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matius
 
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desgraciadamente esto viene en la ayuda que distribuye max en la 3dsmax user reference por eso sólo te lo pego directo desde la ayuda de max sin traducirtela (otra cosa es que tengas problemas con los pasos), visita autodesk y en productos busca 3dsmax y en documentacion baja la ayuda de 3dsmax 8:

Cita:
To use volume light:

Create a scene with lights.

Create a Camera or Perspective view of your scene.

Avoid making the view axis parallel to the cone of a spotlight. This tends to create only a washed-out scene, possibly with rendering artifacts.

Choose Rendering > Environment.

Under Atmosphere on the Environment panel, click Add.

The Add Atmospheric Effect dialog is displayed.

Choose Volume Light, and then click OK.

Click Pick Light, and then click a light in a viewport to add the light to the list of volume lights.

You can also use a Select By Name dialog to select multiple lights. Click Pick Light, and then press H to display the dialog.

Set the parameters for volume light.

To add a light to the list:

Click Pick Light.

Click the light in a viewport.

To remove a light from the list:

Open the list of volume lights.

Choose the light you want to remove the volume light effect from.

Click Remove Light.

To assign volume light to a light through the Modify panel:

Open the Modify panel of a light.

Open the Atmospheres & Effects rollout.

Click Add.

Select Volume Light from the Add Atmosphere or Effect dialog and click OK.

Highlight Volume Light from the Atmospheres & Effects list and click setup to adjust the Volume Light parameters.

Note: Volume Lights don’t support negative multiplier values.

de nada te sirve usar el flamante 3dsmax8 pirata que tienes si no bajas ni siquiera la ayuda. pero si eres usuario legal dame tu numero de suscripción (no el numero de serie, sino el id) y te contacto con autodesk para que te de soporte tecnico en español

...por cierto, el compañero te ha dado un paso para crear niebla, no luz volumétrica cuando te pide el gizmo tienes que ir a efectos atmosfericos y ahi vienen los gizmos que necesitas haz el que viene para nubes que es como una caja y ese te sirve... para crear niebla y nubes)

la luz volumetrica es asignar volume light a una luz spot exclusivamente (todo esto te sirve en default scanline render)

Rendering menu > Environment > Environment and Effects dialog > Environment panel

Última edición por matius; 22/01/2006 a las 03:26