bueno, aquí va la parte 1 (no se quejen, estoy aprendiendo)
Cita: GmailFS - Gmail Filesystem
GmailFS provides a mountable Linux filesystem which uses your Gmail account as its storage medium. GmailFS is a Python application and uses the FUSE userland filesystem infrastructure to help provide the filesystem, and libgmail to communicate with Gmail.
GmailFS supports most file operations such as read, write, open, close, stat, symlink, link, unlink, truncate and rename. This means that you can use all your favourite unix command line tools to operate on files stored on Gmail (e.g. cp, ls, mv, rm, ln, grep etc. etc.).
Please be gentle on the code. This is my first foray into Python and I'm sure the code is far from elegant. I'm particularly concerned with my attempts to manipulate mutable byte arrays. I'm sure that there must be a less clumsy way of doing it than the nasty list -> array -> string path I'm currently using. This language has a reputation as an excellent choice for rapid prototyping. The first working version of GmailFS took about 2 days of coding. There was an additional 1.5 days spent on performance tuning and bugfixing. Given that this includes language learning curve, the reputation seems well deserved. A special mention should go to libgmail and FUSE, both greatly contributed to the short development time.
gmailfs soporta la mayoría de las operaciones del archivo tales como leer, escribir, abrir, cerrar, estado,
(symlink), víncular, desvincular, truncar y renombrar. esto significa que puedes utilizar toda tu línea de herramientas favoritas de comandos de unix para trabajar en los archivos almacenados en gmail (e.g. cp, ls, mv, rm, ln, grep etc.).
por favor, ten cuidado con el código. éste es mi primer saqueo dentro de python y estoy seguro que el código está muy lejos de ser elegante. me refiero particularmente a mis intentos de manipular compendios mutables de bytes (?). estoy seguro que debe haber una manera menos torpe de hacerlo que la lista repugnante > compendios
(tiene que ver con colecciones) > trayectoria de secuencias, que estoy utilizando actualmente. este lenguaje tiene reputación como una excelente opción para un rápido
“prototipeo” (?). el funcionamiento de la primera versión de gmailfs tomó cerca de 2 días de codificación. adicionalmente invertí un día y medio en optimizarlo y limpiarlo de bugs. dado que esto incluye una curva de aprendizaje de idiomas, parece que merecerá reputación. una mención especial debe ir a
libgmail y
fuse. ambos han contribuido grandemente en este corto tiempo de desarrollo
(del código).